Lyckad Manifestival!

I lördags arrangerade Ung Vänster Manifestival i Stadsparken och det bjöds på kultur på hög nivå!
Det var fint arrangerat med gott fika, ballonger i alla möjliga färger, marschaller som tändes när det blev mörkt, en scen som var riggad med värsta ljudet, mycket kärlek och proffsiga artister!

Scenen var späckad med superbra underhållning, teatergruppen Lacrimosa var träffsäkra i sitt feministiska budskap och gick rakt på sak, inga kruseduller i deras föreställning, Årby berättar bjöd på en giftig rap om fördomar, en duktig Ung Vänstrare från Västerås höll i feministiskt självförsvar i Vänsterpartiets tält och vi var 8 tjejer/kvinnor som stärkte oss själva och systraskapet var starkt, Happy Trash Cultures uppträdande fick hela Stadsparken att skaka, Leonelle Leen bjöd på skön musik som vi kunde njuta av i solskenet, OSGC featuring Junior Eric bjöd på reagge av hög klass, vi dansade och gungande med, Junior Eric frågade vad vi tyckte om alliansens politik och gav Vänstern cred, the fits bjöd på vacker musik med operainfluenser, kvällen avlsutades med ett framträdande av rapparen och poeten Kung Henry och DJ Lo cut. Kung Henry körde politisk hip-hop från bland annat senaste skivan Rappin for food och det var riktigt,riktigt bra!!

Manifestivalen andades jämställdhet, kamp,kultur och kärlek!

Tack för bra organisation och en bra festival Ung Vänster!

Maria Chergui (v)