Vackerby Hage

Söndag den 12 augusti blir det lekar,uppträdanden, ansiktsmålning för barnen, och tal av Lars Ohly i Vackerby Hage i Gnesta. Eskilstuna har hand om barn-och ungdomsaktiviteterna under dagen. Ni som vill vara och hitta på aktiviteter ring Maria Chergui på 073-9508925 eller maila på [email protected].
Det är bra om vi tänker på miljön och samåker! Hör av er till Maria Chergui så samordnar vi samåkning.

Lars Ohlys sommartal i Gnesta

Vid sommarfesten i Vackerby Hage söndag 12 augusti gick Lars Ohly till hårt angrepp på den borgerliga regeringens cyniska politik som innebär försämringar i omsorgen om arbetslösa och sjukskrivna och förbättringar för dem som redan har det bra. Den borgerliga politiken visar en negativ människosyn som vi i vänsterpartiet är ett tydligt alternativ till.

Sommarfesten besöktes av en ganska stor grupp medlemmar från Eskilstuna som trivdes i gröngräset, lyssnade på tal och musik, åt matsäck, gjorde tipspromenad, kastade pil, red på ponnyhäst och fiskade i fiskdamm. En riktig familjefest – och Eskilstunalaget vann den avslutande trekampen i år igen! Här finns bilder på några av oss som var med..