Insamlingar

Ship to Gaza på besök i Sörmland

En lyckad dag i Nyköpings hamn i lördags! Många väntade tålmodigt på att Ship to Gazas ståtliga skonare Estelle skulle lägga till vid kajen. Aktivister fanns på plats och informerade om syftet att bryta blockaden mot Gaza och förse Gazas invånare med förnödenheter. Under tiden fanns föreningen Iron Horse där med sin motorcykelutställning och drog stor publik. Flera sörmlänningar på besök hade lyssnat på Sveriges Radio P4 Sörmland på fredagseftermiddagen och visste redan vad vår insats handlar om. Vänsterpartiets landstingsgrupp och lokalföreningen i Nyköping fanns på plats för att överlämna medicinska hjälpmedel från Frälsningsarméns biståndsverksamhet i Västerås. Läs mer om hela projektet på https://shiptogaza.se

Vår sörmländska insamling av pengar till läkemedel fortsätter till 1 augusti då Estelle avseglar från Göteborg mot Medelhavet! Ditt bidrag är livsviktigt! Sätt in pengar på Vänsterpartiet Sörmlands konto Bg 280-4920. Skriv läkemedel till Gaza på inbetalningen!