Välkommen till ett Vänsterparti i utveckling

Vänsterpartiet Sörmland har haft en oerhört givande arbetshelg med vackert väder på Syninge kursgård i Uppland. Under helgen fördes många givande diskussioner, förslag föddes och framtidstankar flödade. Partisekreterare Aron Etzler och kollegor från övriga sörmland gav mycket energi och lust att jobba vidare tillsammans mot samma övergripande mål; ett jämlikt, jämställt och ekologisk hållbart Sverige med full sysselsättning.

V har lösningen för att skapa detta Sverige och V vill ta ansvar för detta viktiga arbete. När regeringen pratar om arbetslinjen och om att bygga bostäder så skapar Vänsterpartiet nya jobb och bygger bostäder. Vår budget skapar 100 000 fler jobb än den moderatledda alliansens. Hör Jonas själv förklara vår politik i kvällens direktsända partiledardebatt i Agenda, SVT2 kl 20.00-22.00.

Sörmlandsdistriktet inom V är på gång ordentligt och medlemsantalet ökar kontinuerligt. Här kan vi verkligen prata om en Sjöstedteffekt men det är inte den enda förklaringen. Vänsterpartiet är också ett parti i en mycket positiv organisatorisk förändring och utveckling vilket gynnar hela partiet och partiföreningar över hela landet.

Till oss är du också välkommen och tveka inte att höra av dig! Varje månad har vi träffar för intresserade personer och nya medlemmar i Eskilstuna och vi kommer också att fortsätta med en rad olika utbildningar och träffar under hösten och våren i både Eskilstuna och i Sörmland. Välkommen att ta kontakt med oss om du är intresserad av Vänsterpartiet i Eskilstuna eller V i någon annan del av landet! Tillsammans arbetar vi vidare mot ett jämlikt, jämställt och ekologisk hållbart Sverige med full sysselsättning.