Kommunalt

Nominera till jämställdhetspriset

Vänsterpartiet driver på för att utveckla jämställdheten i Eskilstuna kommun. Varje dag! Jämställdhetsarbete sker på varje förvaltning och i varje bolag.
Jämställdhetspriset kan tilldelas en organisation, ett företag eller en enskild person som bidragit till att på ett positivt sätt utveckla jämställdheten i Eskilstuna kommun under det gångna året.
Maria Chergui (V) ordförande i jämställdhetsutskottet, hoppas på många nomineringar.
Maria Chergui, kommunalråd och ansvarig jämställdhetspolitisk politiker i majoriteten

– Jag tycker det vore roligt om vi fick fler nomineringar från näringslivet. Gärna inom den tunga industrin där jag vet att man arbetar aktivt med jämställdheten. Samma sak inom Eskilstunas fotbollsklubbar, där man har flera jämställdhetsprojekt.

Förra årets jämställdhetspris delades mellan Fredrik Pettersson, politisk redaktör på tidningen Folket och Rädda barnens samtalsgrupp Ellen. Den 14 sept, 11.00 – 13.30 gästas Vänsterpartiet av just Fredrik Pettersson.

Fredrik resonerar personligt kring klass, klasshat och arbetarklassperspektiv och ställer frågan om klass är relevant idag. Ta gärna med er vänner och bekanta som är intresserade av att lyssna till Fredriks föreläsning. Vi kommer att lotta ut 10 prova-på-prenumerationer på Tidningen Folket bland de som deltar. Platsen är partilokalen på Gillbergavägen 4. Eskilstuna

En matigare macka serveras. Anmäl er till [email protected]  senast den 12/9,