Vänsterpartiet Sörmland höll nomineringskonferens i Eskilstuna

Idag anordnade Vänsterpartiet Sörmland en nomineringskonferens i Eskilstuna. Syftet med dagen var tvådelad.

1. Vänsterpartiets medlemmar fick möjlighet att berätta varför de kandiderar till uppdrag i riksdagen och landstinget.

2. Vänsterpartiets medlemmar fick möjlighet att lyssna till de medlemmar som kandiderar till riksdagen och landstinget.

Valberedningen ledde nomineringskonferensen i Eskilstuna

Totalt var det 20 personer som berättade om sina politiska ambitioner och flera medlemmar var på plats för att lyssna och ställa frågor. Slutsatsen är att distriktets valberedning har ett roligt men svårt arbete framför sig då det finns stort engagemang, intresse och ambitioner för uppdrag framöver hos många duktiga vänsterpartister.

– Det var en mycket bra nomineringskonferens och våra medlemmar har nu fått möjlighet att lära känna varandra ännu mer. Valberedningen är också nöjd över det stora engagemang hos alla personer som presenterade sig samt över att många medlemmar kom, säger Maria Forsberg, valberedningens sammankallande.

Den 15 februari är det valkonferens i Eskilstuna och då väljs Vänsterpartiet Sörmlands riksdagslista och landstingslista.

Presentationer från nominerade