Vänsterpartiet Eskilstuna söker en valombudsman

Vänsterpartiet Eskilstuna är fjärde största partiet i Eskilstuna och vi siktar på att bli ännu större i valet 2022. Vi har för närvarande ca 240 medlemmar. Nu söker vi en person som ska arbeta som valombudsman under valrörelsen 2022.

Tjänsten är en visstidsanställning på 100 %, från mars till september 2022.

Vi vill ha din ansökan senast 15 januari 2022. Intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan.

Vi söker en person som har bred kunskap om partiets politik och vi förutsätter att du delar partiets värderingar. Erfarenhet från engagemang i Vänsterpartiet eller närstående ideella organisationer är meriterande.

Arbetet innefattar både politiska, organisatoriska och praktiska uppgifter. Du ska vara en resurs i valarbetet. Dina arbetsuppgifter är att öka intresset för vår politik. Du kommer ha särskilt ansvar för att tillsammans med vår redaktion arbeta med vår tidning Vänstern i Eskilstuna, organisera med plattformen Zetkin samt kommunicera vår politik på sociala medier. Meriterande är därför kunskaper i grafisk formgivning.

Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift, ha god organisationsförmåga och ha lätt för att ta kontakt med människor. Samtidigt ska du vara bra på att samarbeta, motivera andra människor och förstå vikten av att förankra beslut i en medlemsstyrd organisation.

Du kommer att arbeta nära vår ordförande, politiska sekreterare, gruppledare, övriga styrelsen, våra förtroendevalda samt våra medlemmar. Du ingår också i vår valledning och är med och utvärderar vår valrörelse.

Körkort (B) är ett krav.

Upplysningar

Omfattning: 100 %. Oreglerad arbetstid tillämpas vilket innebär arbete på såväl kvällar som helger.

Varaktighet: 21 mars 2022 (eller enligt överenskommelse) till 23 september 2022.

Ansökningar skickas till: [email protected] senast 15/1-2022. OBS, ny mailadress!

Lön: Enligt Handels kollektivavtal för politiska sekreterare.

För frågor kontakta:

Adam Määttä, ordförande

070-466 71 70, [email protected].