Maria Chergui till Jansson: ”Ut och gör jobbet”

Vår gruppledare Maria Chergui gör ett uttalande i Eskilstuna-Kuriren om de förslag om att riva stadsdelar som Jimmy Jansson (S) uttalat sig om i fredags. Hennes  kommentar till politikerna i M och S är skarp och kritisk:

”Ta med Gredfors, Puustinen och Helleday och gå ut och gör jobbet. Engagera er i stan, var ute bland folk, sprid trygghet och bygg upp istället för att föreslå att vi ska riva stadsdelar.”

Maria pratar om det stora engagemang som finns bland invånarna i Årby.

”Vi var 14 personer som samlades för Nattvandring i Årby i fredagskväll. Det är personer som visar medmänsklighet och hopp och bryr sig. Branden i Årbymoskén i veckan och otäcka våldshändelser i Sverige lämnar öppna sår. Tillsammans kan vi bry oss om varandra, läka, informera barn och unga om trygghet och allt som händer. Bygga trygghet och bygga upp igen.”

Läs hela artikeln på Ekuriren: https://ekuriren.se/nyheter/eskilstuna/artikel/chergui-v-om-janssons-utspel-ut-och-gor-jobbet-i-stallet/j8969wqr