Sök tjänsten som politisk sekreterare

Vänsterpartiet Eskilstuna söker en politisk sekreterare på 75% med tillträde 1 januari.

Tjänsten som politisk sekreterare består i stor utsträckning av att stödja Vänsterpartiets kommunala grupp och gruppledare. Vänsterpartiet kommer att sitta i opposition den kommande mandatperioden.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Förbereda politiska initiativ tillsammans med gruppledare/kommungrupp – ta fram och skriva underlag, förslag på motioner etc.
  • Skriva underlag för pressmeddelanden och debattartiklar.
  • Lägga skuggbudget för Eskilstuna kommun.
  • Mediearbete.
  • Omvärldsbevakning.
  • Arrangera och delta på studiebesök.
  • Annat utåtriktat arbete.

Arbetet utförs tillsammans med gruppledaren.

Vi söker dig som:

• Är initiativrik.
  • Är bra på att organisera och engagera medlemmar/volontärer
  • Trivs med att arbeta i grupp men kan också arbeta självständigt.
  • Snabbt kan sätta dig in, tolka och utvärdera de frågor som hanteras av kommunfullmäktige och kommunstyrelsen.
  • Delar Vänsterpartiets grundläggande värderingar och har god kännedom om partiets politik och organisation.
  • Har god kommunikativ förmåga i tal och skrift.

Din formella arbetsgivare kommer att vara Eskilstuna kommun, men din tjänst disponeras helt av Vänsterpartiet. Tjänsten är på 75 %. Lön enligt Eskilstuna kommuns avtal för politiska sekreterare som fastslagits av kommunfullmäktige. Anställningen är tidsbegränsad från och med 2023-01-01 till 2026-12-31

Ansökningar behandlas konfidentiellt och intervjuer sker löpande, vilket betyder att platsen kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag.

Skicka in din ansökan (CV + personligt brev) senast den 25 november till [email protected].

För ytterligare information och frågor om tjänsten kontakta styrelseordförande Adam Määttä 070-466 71 70, [email protected].