Fira 1 maj med Vänsterpartiet

www.jensholm.se
Jens Holm, klimatpolitisk talesperson

Under parollen ”Fler jobb – bättre välfärd” firar Vänsterpartiet och Ung Vänster årets första maj i Eskilstuna.

Huvudtalare är Jens Holm, riksdagsledamot och klimatpolitisk talesperson för Vänsterpartiet. Han har ett stort engagemang för miljöfrågor bland annat i sitt arbete som ledamot av miljö- och jordbruksutskottet. Jens främsta frågor som han som riksdagsledamot driver är klimatförändringarna, global rättvisa och djurrätt. Jens var tidigare EU-parlamentariker för Vänsterpartiet mellan 2006 och 2009.

I en tid då orättvisorna växer i Eskilstuna och Sverige på grund av regeringen nedskärningar i välfärden, i en tid då arbetslösheten är rekordhög och miljöfrågorna inte tas på allvar behöver vi mer än någonsin visa att vi är många som vill att samhället ska utvecklas till att bli ett mer rättvist, solidariskt och ekologiskt hållbart samhälle med full sysselsättning och världens bästa välfärd. Därför välkomnar vi dig att sympatisera med vår politik och 1 maj med oss i Vänsterpartiet Eskilstuna. Vi lovar bra tal, mycket folk på plats och traditionsenligt första maj tåg från Fristadstorget genom Nyfors och som avslutas i Radermachersmedjorna där fika och underhållning bjuds.

Följande program gäller på 1 maj:

11.00           Samling på Fristadstorget
Tal av Vänsterpartiets ordförande Maria Forsberg och Hector Cortéz från Ung Vänster

12.00          Tåget går från Fristadstorget lett av Skyttemusikkåren

13.00          På plats i Rademachersmedjorna
Tal av Jens Holm, klimatpolitisk talesperson för Vänsterpartiet och Adam Määtä ordförande i Ung Vänster Eskilstuna
Sång och musik av ”Kusinen från landet”