Vänsterpartiet gratulerar nya Folket

Maria Forsberg på Folkets smygpremiär

Tidningen Folket är Mellansveriges enda tidning med en röd ledarsida och det är viktigt för Vänsterpartiet att Folket finns kvar även i framtiden. Folket lyfter fram och debatterar många frågor som ligger oss i Vänsterpartiet varmt om hjärtat. Den är än viktigare i ett medielandskap där borgerliga ledarsidor idag dominerar debatten.

Under hösten blev det klart att Folket läggs ner som en 6-dagars tidning men kommer istället att övergå till att vara ett veckomagasin som kommer ut på söndagar. Tidningen kommer fortfarande att ha en tydlig politisk inriktning bland annat genom sin ledarsida, debattsida och fokus på att ställa makthavare mot väggen och ställa de svåra och viktiga frågor medborgarna vill ha svar på.

Vi i Vänsterpartiet Eskilstuna är mycket glada över att Folket kommer att finnas kvar, sätta agendan och ge oss fördjupade nyheter. Vi ser det som en självklarhet att stödja Folket och hoppas att ni känner likadant.

Idag, söndagen den 2 september hade nya Folket premiär. Representanter från Vänsterpartiet Eskilstuna fick en smyggtitt under lördagen.

– Nya Folket känns fräsch och fylld av nytänk. Det är en tidning jag kommer att ägna min söndagsmorgon åt att läsa. Jag hoppas och tror att det kommer att gå bra för Folket söndag och ser gärna att så många läsare så möjligt får ta del av en röd ledarsida, för det behövs i Eskilstuna, säger Maria Forsberg ordförande för Vänsterpartiet Eskilstuna.