Lars Ohlys sommartal i Gnesta

Vid sommarfesten i Vackerby Hage söndag 12 augusti gick Lars Ohly till hårt angrepp på den borgerliga regeringens cyniska politik som innebär försämringar i omsorgen om arbetslösa och sjukskrivna och förbättringar för dem som redan har det bra. Den borgerliga politiken visar en negativ människosyn som vi i vänsterpartiet är ett tydligt alternativ till.

Lars Ohlys sommartal i Gnesta

Vid sommarfesten i Vackerby Hage söndag 12 augusti gick Lars Ohly till hårt angrepp på den borgerliga regeringens cyniska politik som innebär försämringar i omsorgen om arbetslösa och sjukskrivna och förbättringar för dem som redan har det bra. Den borgerliga politiken visar en negativ människosyn som vi i vänsterpartiet är ett tydligt alternativ till.

Sommarfesten besöktes av en ganska stor grupp medlemmar från Eskilstuna som trivdes i gröngräset, lyssnade på tal och musik, åt matsäck, gjorde tipspromenad, kastade pil, red på ponnyhäst och fiskade i fiskdamm. En riktig familjefest – och Eskilstunalaget vann den avslutande trekampen i år igen! Du kan se bilder på oss som var med i bildgalleriet som finns på startsidan.