Kommunalt

Ny politisk vecka

Ny vecka och nya utmaningar. Solen skiner, men inte för alla. Arbetslösheten är hög i kommunen och många vaknar upp och har inte ett jobb eller sysselsättning att gå till. Orättvisorna i samhället ökar. Detta vill Vänsterpartiet ändra på. Vi har lösningarna för fler jobb, utbildningsplatser och sysselsättning i kommunen och vill utjämna ojämlikheten i samhället. Därför behövs ett starkt Vänsterparti med stort stöd i Eskilstuna. För politik handlar om att vilja förändra och utveckla samhället och det vill vi göra!

Bakre raden från vänster: Kristoffer Persson, Maud Ekman, Anders Larsson, Marcus Helgstrand, Maria Forsberg, Joel Hamberg,  Främre radan från vänster: Brita Lundkvist, Mirijam Abdullapoor, Ellen Karlsson,

Just nu deltar Vänsterpartiets kommunalråd Maria Chergui på kommunalrådsberedningen i stadshuset. I eftermiddag sker en träff med en potentiell ny medlem och kl 17.00 möts partiets valstrategigrupp. Imorgon är det kommunstyrelsesammanträde och då företräder maria Chergui och Joel Hamberg Vänsterpartiet. På kvällen träffas kommunala invandrarrådet där Vänsterpartiets Joel Hamberg är ordförande. Senare på kvällen sker handling inför helgens valkonferens lördag och söndag i Fiskeboda.

På onsdag delta Maria Chergui på politikercafét i Årby kl 14.00 och då kan du komma dit och framföra dina synpunkter till henne. Vänsterpartiet deltar genom Joel Hamberg på en studieresa kring äldreboenden onsdag och torsdag. På torsdag kväll träffas Vänsterpartiets strategigrupp och på fredag och lördag deltar flera Vänsterpartister på Eskilstuna kommuns inspirationsmässa där kommunens verksamheter visar upp sig för personalen och allmänheten. Kom gärna dit och se hur Vänsterpartiet i majoritet har utvecklat kommunen.

Interkulturell och interreligiös dialog under workshopen med flera vänsterpartister

Utöver detta sker en mängd andra möten och träffar under dagen veckan och våra lokala vänsterpartister finns på arbetsplatser, högskolan och i det offentliga rummet runt om i Eskilstuna och Torshälla. Ta tillfället i akt att framför dina synpunkter till oss. Vi lyssnar på dig!

Manifestation mot regimen i Syrien
Eva Olofsson och Firat Nemrud samtalar med personalen på Beroendecentrum
Joel Hamberg frågar en man om hans åsikter