Ett vänsterstyrt Eskilstuna

Ikväll anordnade Vänsterpartiet i Eskilstuna en öppen träff för medlemmar och medborgare i Eskilstuna. Syftet var att berätta om den poltitik vi för idag, om framtidstankar samt lyssna in förslag och utveckla politiken för framtiden. Målet är ett än mer vänsterstyrt, jämlikt, jämställt och grönt Eskilstuna som utvecklas med fler jobb, en bättre skola, fler bostäder, ökade resurser till äldreomsorgen och ett stärkt idrotts- och kulturliv.

Öppen träff för politikutveckling

– Det var en mycket intressant och givande kväll i Eskilstuna. Jag slås av det stora engagemang som finns, både bland våra kommunpolitiker och sympatisörer. Många bra förslag kom upp under kvällen som vi nu ska arbeta vidare med, säger Vänsterpartiets ordförande Maria Forsberg.

Nedan ser ni bilder från kvällen.

Grupparbete inom VänsterpartietGrupparbete inom VänsterpartietGrupparbete inom VänsterpartietGrupparbete inom VänsterpartietGrupparbete inom Vänsterpartiet