Stort engagemang för Kvinnojouren Moa

Under helgen har Vänsterpartiet Eskilstuna samlat in 14 985kr Kvinnojouren Moa. Totalt 20 210 kr i dagsläget. Sammanlagt 15 personer har varit aktiva under helgen och samlat in pengar.Håkan Lundin och Sofie Widh

Näst helg är sista helgen i vår insamling. Vår målsättning är att vi ska samla in mer pengar än förra året då vi kom upp i 32 784 kr. Passa på och visa ditt engagemang för Moas arbete och stöd till våldsutsatta kvinnor i Eskilstuna genom att skänka en slant när vi finns på plats på ICA Ekängen och Coop Forum fredag, lördag och söndag.

Firat Nemrud samlar till Kvinnojouren Moa

– Våld mot kvinnor är den värsta formen av ojämställdhet. Den drabbar både kvinnor, barn och anhöriga. Som ordförande är jag stolt över det engagemang som både finns hos våra kommuninvånare och hos våra medlemmar i denna  fråga. Tillsammans ska vi öka stödet till Kvinnojourer runt om i Sverige, säger Maria Forsberg, ordförande i Vänsterpartiet Eskilstuna.

Insamlade pengar till Kvinnojouren Moa