Planeringskonferens med distriktet och Aron Etzler

Denna helg, 6-7 oktober, deltar fem politiker från Eskilstuna i Sörmlandsdsitriktets planeringskonferens på Syninge kursgård utanför Uppsala. Ordförande Marie Forsberg, kommunalråd Maria Chergui, landstingsråd Maud Ekman samt politiska sekreterarna Joel Hamberg och Alar Kuutmann representerar V Eskilstuna.

På agendan står bland annat diskussioner kring partiets organisation och mediastrategi samt politiska utmaningar i distriktets olika kommuner.

– Höjdpunkten under helgen kommer att bli de fyra timmar som distriktet får tillsammans med Vänsterpartiets partisekreterare Aron Etzler. Han ska bland annat redogöra för partiets nya organisation. Vi hoppas på givande diskussioner och kunskapsutbyte med Aron och övriga deltagare från hela distriktet. Vi har mycket att lära varandra. Jag ser att sörmlandsdistriktet är på gång ordentligt och tillsammans bygger vi en starkare politisk organisation i distriktet, säger Maria Forsberg.