Vänsterpartiet träffade nya engagerade medlemmar

Ikväll träffade Vänsterpartiets Maria Forsberg och Joel Hamberg 8 nya och mycket engagerade medlemmar i partilokalen. Alla har blivit nya medlemmar under de senaste 2 månaderna. Mötet innehöll information och dialog om Vänsterpartiets politik, organisation och verksamhet.

Joel Hamberg pratar med nya medlemmar

– Det är alltid lika roligt att träffa nya medlemmar. Varannan månad har vi ett nytt möte för nya medlemmar och vi märker att det blir och fler på mötena vilket känns bra, säger Maria Forsberg, ordförande för Vänsterpartiet.

Arbetet med att engagera fler i Vänsterpartiet fortsätter varje vecka och partiföreningen fortsätter att utveckla organisationen.

– I Vänsterpartiet värderas alla typer av engagemang lika, från passivt medlemskap till aktivt partiarbete eller politiskt arbete. Under det senaste året har vi fått många nya medlemmar och dessa måste vi ta hand om väl. Vi har därför mycket på gång och alla medlemmar ska känna att de kan engagera sig på det sätt de vill. Bland annat kommer vi att erbjuda fler och olika typer av utbildningar för våra medlemmar i framtiden vilket är viktigt, säger Joel Hamberg, heltidspolitiker.